Sunday, October 6, 2024

Suicide/Suizid

 I have wanted to take my own life several times and have no problem talking or writing about it. However, I have never attempted suicide. I am not going to share the reasons for my suicidal thoughts here (I don't have suicidal thoughts at the moment).

My gut feeling is that suicide is not the right way to go. A good friend of mine took his own life this year. It's always sad, but I don't judge people who commit suicide because I know these unpleasant feelings that can cause suicidal thoughts and suicide.

But I can't imagine that suicide means liberation because if it were that easy, you could avoid all the crap that you experience as a human being.

If you have suicidal thoughts or want to commit suicide:

PLEASE seek help if you can't do it alone! You are also welcome to write to me.


Ich wollte mir schon öfter das Leben nehmen und habe kein Problem damit, darüber zu sprechen bzw. zu schreiben. Allerdings habe ich noch nie einen Suizidversuch gemacht. Die Gründe für meine Suizidgedanken (die ich derzeit nicht habe) äußere ich hier nicht.

Mein Gefühl sagt mir einfach, dass Suizid nicht der richtige Weg ist. Ein guter Freund von mir hat sich dieses Jahr das Leben genommen. Es ist immer traurig, aber ich verurteile solche Menschen nicht, da ich diese unangenehmen Gefühle ja selbst kenne, die Suizidgedanken bzw. Suizid verursachen können.

Ich kann mir aber nicht vorstellen, dass Suizid die Befreiung bedeutet, denn wenn es so einfach wäre, könnte man sich den ganzen Mist, den man als Mensch erlebt, ja sparen.

Falls ihr Suizidgedanken habt bzw. Suizid begehen möchtest:

BITTE sucht euch Hilfe, wenn ihr es nicht alleine schafft! Ihr könnt auch gerne mit mir schreiben.

No comments:

Post a Comment